Co sportowcy jedzą przed treningiem?

Co jeść i pić przed treningiem? Żywienie profesjonalnych sportowców to bardzo często ścisła tajemnica, od której zależy końcowy sukces w zawodach. Bycie głodnym na siłowni jest równoznaczne z brakiem energii oraz nikłą szansą na budowę mięśni. Sposób odżywiania powinien być dopasowany do predyspozycji genetycznych i właściwego treningu danej osoby. Odpowiedni skład i rozkład posiłków to 70% sukcesu ku zbudowaniu doskonałej sylwetki.

Dieta sportowca

Podstawowe składniki diety, to te, które odpowiadają za zasób energetyczny organizmu. Przede wszystkim są to węglowodany, które każda torba na trening powinna zawierać. Każdy składnik posiłków powinien być dopasowany do obciążenia treningowego, tak aby zadbać o odpowiednią gospodarkę organizmu. Wartość kaloryczna musi uwzględniać całodobowy wydatek energetyczny. W praktyce jednak to różnie bywa, bo intensywny trening może sprawić, że inaczej będą musiały wyglądać posiłki.

Jedz dużo i zdrowo!

Prawidłowo skomponowana i zróżnicowana dieta zapewni każdemu wystarczającą ilość niezbędnych składników pokarmowych. Suplementy witaminowe lub składniki mineralne takie jak wapń, żelazo oraz magnez muszą pojawić w każdym posiłku. Idealna sylwetka będzie efektem dobrego odżywiania i zmniejszenia ryzyka niedoboru makroelementów. Torba na trening, w której znajdzie się wystarczające miejsce na banan, odżywkę w bidonie, szybko stanie się dla ciebie wygodnym towarzyszem każdej wizyty na siłowni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *